Xena Serentia

Opis forum


#1 2011-10-15 10:02:03

 Xena Serentia

Prefekt Naczelny

Skąd: AMS
Zarejestrowany: 2011-10-11
Posty: 51
Punktów :   

Podręczniki - Wampirologia kl 1

Temat: Wstęp o wampirach.

Wampir(łac. hominis nocturna) zwany też upiorem to fikcyjna istota o trudnej do wyjaśnienia genezie, „żywy trup” żywiący się wg legend ludzkim ciałem i krwią.  Wampiry to istoty żywe i śmiertelne lecz obdarzone długowiecznością.
Wampiry powstają z niespalonych zwłok. Nieprawdą jest, iż nie mają duszy. To właśnie ona podtrzymuje ich przy życiu, sprawia, że są nieśmiertelne. Tracą ją, gdy ktoś im ją ukradnie.

Wampiry, powstają z niespalonych zwłok. To właśnie dusza jest tym, co utrzymuje je przy życiu.

HISTORIA POWSTANIA:

W legendach wampiry wywodzą się od praojca wszystkich gatunków-Iluvatara.
Są one tworami Melkora, zwanego również Morgorothem. Melkor stworzył je na przekór dobru i ludziom, aby ich niszczyć.
Początkowo wampiry służyły mu, jednak była to niewola, której nie cierpiały. Dlatego pod koniec Drugiej Ery najwazniejszy z wampirów, Alkar, sprzeciwił się Melkorowi, zebrał swe plemię i uciekł z niewoli. Odtąd wampiry toczyły wojny zwłaszcza z wilkołakami. Potem, zaprzestano tych walk, a wampiry zjednoczyły się z wilkołakami i razem dokonywały mordów na ludziach.

Do eliksirów wykorzystujemy:
-zęby
-Krew
-pazury
-części żył
-serce

Wampir kieruje się instynktem. Wampir posiada niezliczone ilości żył, które są równocześnie jego układem odżywczym. Wyłapują one z krwi substancje potrzebne do życia. Kości wampirze są bardzo mocne i czarne. WAMPIRY POSIADAJĄ ZDOLNOŚĆ REGENERACJII

Temat: Jak rozpoznać wampira?

Jest to dość trudne jako że wampir nie ma żadnych wyraźnych oznak swej "osobowości".
Wygląda jak zwykły człowiek, tyle że jest bardzo blady ,a jego paznokcie wyglądają
jakby były zrobione ze szkła. Jego zęby nie muszą być wcale widoczne, gdyż większość
wampirów posiada możliwość "chowania" swych kłów poprzez wsunięcie ich. Ciało takiego krwiopijcy jest zazwyczaj bardzo chłodne (chyba że akurat się najadł). Oczy MUSI mieć  czerwone. Tak pokrótce można opisać postać wampira.

Temat: Jeszcze więcej o wampirach.

Wampiry dzielą się na niższe i wyższe. Niższe może zabić zwykłe światło albo ich poważnie osłabić zaś wyższe trzeba zabić czarami srebrem lub osikowym kołkiem Wampir:
Mula - najczęśćiej ma postać bladej piękności o filigranowym wyglądzie. Najpierw uwodzi ofiarę by żucić na nią urok.Gdy jej ofiara jest całkowicie omiotana i zniewelona czarem wysysa z niej krew.Mula choć wygląd ma bezbronny potrafi się obronić w razie potrzeby jej atutami są szybkość i zwinnosć.Słońce choć ją osłabia, nie może jej zabić, ma umiejętność lewitacji, rzuca uroki zniewolenia. A w bęksiężycową noc potrafi zniknąć. Zabić ją można ogniem, czarami, srebrem co dziwne nie dziła na nią osikowy kołek.

Temat: Transmutacja wampira.

Podczas transmutacji człowieka:

-żebra odchylają się do tyłu tworząc rusztowanie dla skóry i mięśni.
-mostek rozszerza się i stanowi miejsce przyczepu dla mięśni
-zęby wypadają, a na ich miejsce wchodzą inne = trzonowe do żucia mięsa, kły dłuższe
z dziurą, przez którą wpływa krew oraz 6 zębów trzymających, które przytrzymują ciało.
-nozdrza i uszy, przystosowują się do wykrywania ludzi
-oczy zaczynają widzieć w ciemności

Temat: Co potrafią wampiry ?

Jako istoty nie umarłe wampiry posiadają pewne nie dostępne ludziom cechy:

1.Siłę fizyczną - która znacznie przewyższa możliwe do osiągnięcia ludzkie możliwości.
2.Latanie - Starsze i silniejsze wampiry, które piją regularnie ludzką krew potrafią wznosić sie w powietrze
3.Przemiana - jest to zdolność pozwalająca zmieniać się nie tylko w nietoperze ale i
wilki, psy, ptaki lub obłok mgły- ten sposób pozwala na dostanie się do grobu, lub na
zewnątrz bez jego rozgrzebywania wydostawały się w postaci obłokua na zewnątrz materializowały.

Współczesne wampiry częściowo utraciły te zdolności...

4.Hipnoza - mogą zahipnotyzować swoją ofiarę, ale potrafią też kontrolować zwierzęta (te w które potrafią się zmienić), oraz wiatr i burzę niestety te zdolności posiadają już tylko najstarsze wampiry, współczesne utracił tę zdolność.
5.Zmysły - o wiele bardziej wyostrzone od zmysłów śmiertelników.

Temat: Obrona przed wampirem.

1. Krucyfiks - jego skuteczność zależy od osoby która się nim posługuje. Samo użycie krucyfiksu nie jest dla wampira zabójcze, ale gdy dotknie jego skóry zostawi w tym miejscu bliznę.
2. Hostia - w tym przypadku jej moc jest także uzależniona od wiary osoby która się nią posługuje.
3. Woda święcona - może ranić i palić wampira ale nie jest w stanie do zabić. No chyba żeby się napił, ale to raczej mało prawdopodobne.
4.Kościół - stare wampiry nie mogą wejść do środka, ale współczesnym wampirom zupełnie to nie przeszkadza i wchodzą swobodnie.
5. Światło słoneczne - no to jest zabójcze bez żadnych wątpliwości, ale także światło z lamp kwarcowych oraz intensywnie palący się ogień.
6. Czosnek - popularna broń przeciwko wampirom, roślina ta posiada magiczne właściwości odstraszające nie-umarłych.

Wampiry nie mogą wytrzymać blasku słońca, ze względu na światłoczułą skórę. Wampiry nie wytrzymują zapachu psa. Skaleczenie wampira naturalnie się regeneruje.
Wampiry  to nieumarli,  ich zapach jest łatwy w rozpoznaniu ale to nie wystarczy trzeba też znać podtrzebne czary a także zawsze w nocne wyprawy trzeba pamiętać o zabraniu ze sobą srebra czy innych rzeczy. Ich charakter jest chytry. Są bezlitośni wobec ofiary często trudno je zauważyć a gdy się polifromują często mylimy ich ze zwykłymi nietoperzami. Oni wyczują nas jednak prędzej niż my ich. Znaki rozpoznawczy i przestrogi - nigdy nie wchodzmy do jam i kryp bo tam są najczęściej. Lepiej nauczyć się kilku czarów na wampiry niż wyruszyć w nocy bez różdżki i srebra.

Temat: Anatomia wampira.

Na pierwszy rzut oka widzimy:
-kły
-skrzydła (tylko u starszych wampirów)
-wydłużone uszy

Skóra:
Wampir ma dość grubą skórę, a w niej są wszystkie jego mięśnie i zmagazynowany tłuszcz. Jest ona blada,
biała lub czarna (w przypadku wampira murzyna).

Skrzydła:
Są czarne i elastyczne, a wampir może nimi się opleść. Są bardzo silne, uniosą ciężar trzystu kilo.

Narządy wewnętrzne:

-serce o średnicy 20cm. Jest takie duże, ponieważ pompuje więcej krwi.
- mózg (w przypadku młodych wampirów) o wiele mniejszy (ok.10cm średnicy) i niezbyt używany.
- mózg (w przypadku dorosłych osobników) duży(ok.30cm średnicy).

Temat: Odżywianie

O tym raczej nie trzeba wiele pisać. Napomknę tylko, że wampir może również istnieć spożywając jedynie krew zwierząt. Następuje wtedy jednak swoista degeneracja-utrata sprawności fizycznej i psychicznej oraz zanik niektórych umiejętności. (W pojedynczych przypadkach jednakże wampir nabywa zdolności zwierzęcia, którego krew spożywa np. możliwość doskonałego maskowania się jak u kameleona
czy szybka regeneracja kończyn jak u jaszczurki) Dlaczego krew ludzi utrzymuje ród w niezłej kondycji? Cóż powodem tego jak mniemam jest raczej sama klątwa niż jakieś specyficzna konstrukcja ludzkiej krwi. Klątwa jak wiadomo prowadzi również, powoli, ale nieubłaganie, do przemiany inteligentnego osobnika w zwierzę nie będące w stanie się kontrolować. Zastanawiający jest jedynie sposób odżywiania "starych" rodów.

Ponadto wampiry żywią się tym co ludzie, z wyjątkami. Nie cierpią one roślin w niezmienionej postaci. Tak więc nie jadają "zieleniny', jedynie przegotowane, bądź inaczej zmienione warzywa. Do tego dochodzi niestety, przeznaczenie ich gatunku. W każdą pełnie księżyca wampir napada na ludzi i pije ich krew.
Każdy wampir, który chce utrzymać pełnie sił oraz te niezwykłe cechy, którymi jest obdarzony, musi wypić co najmniej pół litra krwi. Za jednym razem.
Ofiara wampira jak możemy się domyślić, najczęściej umiera. Są jednak od tego wyjątki, zwłaszcza jeśli jest to czarodziej.
Odpowiednio udzielona pomoc, w połączeniu z odpowiednim zaklęciem, może uleczyć czarodzieja.

Zakładam w tym wypadku raczej pożywianie się psychiką ofiary niż jej krwią.
W wypadku "zwykłego" wampira, ofiara ma szansę przeżyć, jeśli nie dojdzie
do rozmnożenia, w przypadku starych rodów pozostaje pusta skorupa pozbawiona umysłu.

Temat: Rozmnażanie się wampirów

Rozmnazanie wsród wampirów jest dosć ciekwą acz niezwykłą rzeczą. Przeważnie "dzieci" wampiry rodza sie z jednego człowieka i jednego wampira.Standardem w społeczności wampirzej jest przekazywanie tak zwanego Pocałunku Ciemności polegającego w zasadzie na wymianie krwi. Krew wampira infekuje ciało ofiary pozbawionej wcześniej odporności i jak wirus modyfikuje komórki zakażonego.Tak powstaje zarodek wampira, który dalej rozwija się w ciele zakażonego. Potem przy porodzie człoweik umiera, a wampir natychmiast jest przekazywany do
domu wampira-rodzica. młode są wychowywane w nienawiści do ludzi i wszystkiego dobra, zgodnie z zasadami zycia wampirów.
     
O młodych narodzonych ze stosunku pomiędzy dwoma wampirami krążą legendy. Ponoć, jeżeli spełnione zostaną pewne warunki takie poczęcie jest możliwe. Nie udało mi się spotkać takiego osobnika, ale jeżeli wnioskuję prawidłowo to muszą być niezwykle odporni na broń konwencjonalną, światło. Odżywiają się zapewne podobnie jak reszta wampirzego rodu. Zniszczenie takiego wampira polega na całkowitym unicestwieniu jego ciała poprzez ogień, kwas czy inne substancje trawiące ciało.

Temat: Rozwój wampira.

O rozwoju wampirów można by napisać osobną książkę, ale nie to jest moim celem. Skoncentruję się tutaj raczej na ocenie możliwości starych rodów Arith i Węża. O ile dobrze mi wiadomo to ród Węża posiadać musi pewne dystynktywne umiejętności różniące go od pozostałych wampirów. Wychodząc z tego założenia podejrzewam istnienie silnej aury psychicznej otaczającej poszczególne osobniki, po której rozpoznają się tak jak inne wampiry po cechach fizycznych. Jeżeli faktycznie pożywiają się umysłem ofiary wysysając jaźń to ich moce umysłowe wykraczają daleko poza ludzkie pojmowanie. Poszczególne osobniki będą raczej przeciętnie zbudowane fizycznie, niewykluczone jednak, że bardzo szybkie i zwinne po ojcu. Hipnoza w ich wykonaniu będzie pewnie zdolna objąć zasięgiem wielu ludzi jednocześnie- czy używają jej do infiltracji struktur rządowych pozostawiam czytelnikom do oceny. (Uwaga archiwisty- czyżby prezydent
lub członkowie rządu?) Co do innych zdolności mam całkowitą pewność, że tyczą się raczej sfery umysłowej a nie cielesnej.
   
Co do Arith to jej wpływ niewątpliwie obejmuje większość osobników żeńskich rodu wampirów. Możliwości wampirzyc są powszechnie znane-myślę tutaj o nadzwyczajnej zdolności usidlania płci przeciwnej bez ubiegania się do hipnozy. Pramatka pozostawiła swoim dzieciom zdolność wytwarzania pewnych hormonów działających aktywizująco na męskie libido-podczas gdy "ofiara" jest w stanie oprzeć się osobnikowi męskiemu, tak "urok" osobnika żeńskiego jest niezwykle trudny do odparcia. Co do innych umiejętności to nie zakładam większych innowacji w stosunku do tego co jest nam już znane. Oczywiście, osobniki z czystej linii również muszą być niezwykle odporne na większość czynników niszczących tak jak potomkowie Węża.

Temat: Edukacja.

Edukacja przeciętnego wampira z linii Kaina przybiera zasadniczo klasyczny obrót. Ojciec (lub Matka) w Ciemności zobowiązany jest wykształcić dziecko na tyle by mogło istnieć w świecie śmiertelnych. Dziecko uczy się zasad tak zwanej Maskarady (uwaga archiwisty: Neo- Inkwizycja od wielu wieków stara się zinfiltrować struktury społeczności wampirów w celu lepszego poznania ich zwyczajów a co za tym idzie skuteczniejszej z nimi walki), podstaw zachowań właściwych każdemu Kainicie i Koligacji. Koligacje międzyklanowe są absolutną podstawą istnienia każdego Krewniaka. O ich złożoności można powiedzieć wiele ja jednak ponownie skoncentruję się na rzeczach mniej oczywistych. Zasadą podstawową każdego wampira jest absolutna wierność rodzicielowi. Zabicie lub zdrada rodziciela
wiąże się z banicją lub, w większości przypadków, usunięciem fizycznym danej jednostki (czyli likwidacją). Na temat Maskarady napisano już wiele więc skoncentruję się raczej na zasadach funkcjonowania linii Węża oraz Arith. Klan Węża (nie mylić z klanem Setytów)
to zbiorowisko samych indywidualności. Do ich szeregów wybierani są najpewniej osobnicy wyjątkowo inteligentni. Edukacja Węży jest czasochłonna a co za tym idzie liczebność klanu jest stosunkowo niewielka. Ojciec poświęca "synowi" mnóstwo czasu (niewykluczone ze nawet kilkaset lat) przekazując mu swoją wiedzę oraz ucząc go zasad hierarchicznych klanu. Hierarchia klanu Węża jest wyjątkowo ściśle przestrzegana przez wszystkich jego członków, obowiązuje absolutna wierność Starszyźnie klanu. Młode wampiry służą Starszym w
każdej sprawie dopóki sami nie staną się pełnoprawnymi członkami społeczności. (Z pewnych przesłanek wynika że obecnie Patriarchą
Klanu jest niejaki Lugalzagessi z Ummy, władca który zjednoczył cały Sumer ok. 2347 p.n.e.) Ponieważ liczebność Klanu jest niewielka
(~100 wampirów rozrzuconych po całym świecie) obowiązuje zasada całkowitego ukrycia ściślej przestrzegana nawet niż sama Maskarada.
Ujawnienie jakiejkolwiek informacji wiąże się z unicestwieniem zdrajcy i jego potomstwa. W związku z tym klan nie nawiązuje żadnych
kontaktów z Kainitami prawdopodobnie jedynie sterując mentalnie poszczególnymi członkami Starszego Rodu.
   
Te same zasady tyczą się klanu Arith o ile taki w ogóle istnieje. Istotną informacją jest, że ponieważ każdy żeński wampir posiada część skazy Pierwszej to najprawdopodobniej podlega wpływom i może być sterowany przez tenże klan. Co do samego klanu to nie istnieją żadne przesłanki co do jego egzystencji, jednakże dość nietypowe zachowanie niektórych Kainitek może sugerować że jednak działa z ukrycia.

Temat: Dlaczego wampiry piją krew?

PIJĄ BO MUSZĄ - PIJĄ BY PRZEŻYĆ...

Co innego z satanistami dla których picie krwii (co w kulturze ludzkiej odbierane jest jako szokujące złamanie jednego z największych tabu - kanibalizmu) jest nic nie znaczącą zabawą, zaś ich organizmy nie odczuwają głodu krwii jaki cechuje Krwiopijców;
krew jest dla "satanistów" fetyszem - symbolem łamania tabu - co powoduje duże obrzydzenie w ich ludzkim środkowisku.

Ponadto, by zwiększyć swoją odrazę, "sataniści" nie wahają się pić krwii zwierzęcej. Prawdziwe wampiry GARDZĄ "satanistami" i są przyjazne wobec ludzi, pamiętając o opiekowaniu się potomkami Seta [ludźmi] i chronieniu ich przed istotami Pustki.
Jeżeli ktoś chwali się, że pije krew i uwielbia czynić rzeczy które napawają was odrazą, kocha się w fetyszach mających udowodnić "wampiryzm" danej osoby, to na 100% nie jest to wampir, ale "satanista" udający wampira - a żaden Spokrewniony.

Prawdziwy Spokrewniony/wampir żyje w cieniu - żyje w ukryciu.
Żyje w bólu swej duszy i bólu jaki powoduje głód i unika sławy i poklasku jak ognia.
Szanując zarazem życie innych,
stara się trwać i pojąć istotę/sens życia...

"Sataniści" zaś NIE znają głodu, jak iż ich organizmy nie są w stanie wchłaniać esencji istnienia, którą żywią się Krwiopijcy.
"Satanista" w taplaniu się krwią widzi zabawę i czerpie chorą radość z zadawania bólu innym (co nazywa się Sadyzmem i jest chorobą psychiczną).

Wampir istnieje zaś zanurzon w bólu,
odczuwając ciągle ból duszy
wstydzi się swej istoty i boli go konieczność Posilania, odczuwając ból innych stara się go zmniejszyć/zrekompensować...

Wampir w krwii szuka ukojenia bólu.
Dla wampira esencja istnienia wygasza ból istnienia jak odczuwa, jednocześnie powodując wyrzuty sumienia.
Tak.
To najważniejsza różnica między wampirami (Spokrewnionymi) a "Satanistami".
Sumienie...

Temat: Różnice między wampirem a człowiekiem.

Jeśli porównać człowieka do dziecka, to wampira trzeba by porównać do mędrca. Prawdziwy wampir nie zadaje bólu i nie zabija, gdyż wie doskonale czym jest ból, zna życie i będąc ukryty unika poklasku, tudzież szukania chwały...
Słucha uważnie, wyciągając wnioski...
Żyjemy w cieniu życia, nie negując niczego lecz bacznie zgłębiając i poszerzając znajomość życia.

Nie będąc wampirem nie można mówić w pełni o uczuciach, miłości i bólu - bowiem nasza historia jest pełna miłości i bólu, oraz tęsknoty za Nod - domem Mrocznych - ojczyzną tych co pod słońcem szczęścia i odkupienia zaznać nie mogą...

Na czele wampirzej Społeczności stoi Królowa i Król.
Nasze istnienie jest dowodem prawdy.
Prawdy o naszej istocie i naszej historii - którą wielu pragnie wymazać z pamięci i kronik...

Domem jest Nod - Mroczną Krainą w ludzkiej mowie zwana kraina...

Mrok nie jest złem - Ojciec Mrok jest ukojeniem, utuleniem, zbawieniem naszym i esencją naszego istnienia... Wspiera tych co oddali życie za innych, koi ból i smutek. Mrok jest zbawieniem - bowiem z połączenia światła gwiazd i ciemności nocy wynika...

Mroczny świat naszym domemi ojczyzną - bowiem ci co w świetle słońca zbawienia zaznać nie mogą, zbawienie, miłość i wieczne szczęście w mroku z pokorą cudowną znajdują...

# Nieśmiertelność naszą klątwą, a zarazem i szansą i darem. Klątwą albowiem pamięć boli i nie jesteśmy nieświadomi...
# Szansą albowiem mamy możliwość wpływania na historię i wydarzenia, bogatsi od ludzi o doświadczenia i wiedzę...
# Darem albowiem możemy wykorzystać szansę jaką nam dano.

Klątwą nieśmiertelność się staje jeśli stracimy sens istnienia - wtenczas śmierć staje się marzeniem a krew ukojeniem bólu...
Najgorszą bowiem męką w nieśmiertelności jest samotność i brak celu. Strzegąc się by do tego nie dopuścić, nieśmiertelność staje się darem i szansą.
Darem możności pojęcia sensu życia i tworzenia nowej przyszłości...

Stojąc na górze ponad czasem, widzę jako chmury wydarzeń i wichry historii biegną poniżej mnie, ponad doliną światów.
Twarz mą smaga czas, w włosach eony wirują...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gorzowbgir.pun.pl www.kwadratowadolina.pun.pl www.wzgorzawitosa.pun.pl www.wsbfir.pun.pl www.nnworld.pun.pl