Xena Serentia

Opis forum


#1 2011-10-28 15:13:14

 Xena Serentia

Prefekt Naczelny

Skąd: AMS
Zarejestrowany: 2011-10-11
Posty: 51
Punktów :   

Zaklęcia 1

Zaklęcie - to ustalona formułka słowna, której przypisuje się magiczną moc.

Oznacza to, że zaklęcie jest słowem, w które wpisano magiczną moc, która realizuje się w konkretnych skutkach, np. lewitacja obiektu, przemiana lub wywołanie światła. Każde słowo niezależnie od tego, co oznacza, może być zaklęciem. Powiedzieliśmy sobie, że to słowo, po wypowiedzeniu którego, dzieją się odpowiednie skutki. Wystarczy zatem sprawić, aby dane słowo, niezależnie od tego, jak brzmi, uzyskało magiczną moc, aby było zaklęciem.
W Świecie Magii istnieje wiele zaklęć, które znalazły swoje zastosowania w różnych okolicznościach. Każde zaklęcie można wykorzystać w dany, ale nie jedyny sposób. Istnieją też zaklęcia, które można użyć w dwojaki sposób, np. rzucając je na przedmiot lub na człowieka. Współcześnie można rozróżnić mnóstwo zaklęć i przyporządkować im cel ogólny, na którym w dużej mierze będą się skupiać. Zaklęcia działają na:

Ludzi, np. zaklęcia ofensywne (stosowane w pojedynku na przeciwnika); Rictumsempra, Diminuendo
Przedmioty, np. zaklęcia pomocne lub stałe; Mieszaj!, Alohomora
Zwierzęta, np. zaklęcia transmutacyjne lub OPCM'u (działające na stworzenia czarnomagiczne); Ferraverto; Expecto Patronum
Rośliny, np. zaklęcia pomocne (stosowane w Zielarstwie, działające tylko na rośliny); Aintigumenta, Herbivicus
Budynki, np. zaklęcie, które sprawia, że mugole nie widzą rzeczywistej postaci zamku Hogwart
Miejsca, np. zaklęcie, które sprawia, że mugole nie widzą danego miejsca (obiektu; stadion do Quidditch'a)

Warto też wspomnieć o czynnikach, które wpływają na poprawność rzucanego zaklęcia. Przede wszystkim skupienie, które informuje nas o tym, na co zaklęcie będzie rzucane. Jest to jednocześnie pierwsza czynność, jaką wykonuje się, podczas praktyki jakiegokolwiek zaklęcia. Skupienie jest bardzo ważne, ponieważ wiąże się z drugim ważnym wyznacznikiem - ruchem różdżki. Ruch różdżki, to gest, który należy wykonać na danym przedmiocie, który będzie czarowany. Przedmiot ten zostaje ustalany wcześniej, w naszym skupienie, ponieważ nie można skupiać się na przedmiocie A, natomiast ruch różdżki wykonać na przedmiot B, np. skupiam się na krześle a ruch różdżki odbywam na biurko - BŁĄD! Należy skupić się na przedmiocie A i na niego wykonać odpowiedni ruch, tj. skupiam się na krześle i na niego wykonuje odpowiedni gest. Ostatnim ważnym czynnikiem w magii werbalnej, jest wymowa.
Wymowa, to nic innego, jak wypowiedzenie formułki zaklęcia. Wymowa zaklęcia jest bardzo ważna i rządzi się istotnymi prawami, o których trzeba pamiętać, kiedy wymawia się zaklęcie.
Każde zaklęcia trzeba wypowiadać z mocą, zdecydowanie i dobitnie. Nietrudno się domyślić, iż ledwo słyszalne i niechętne mruknięcie pod nosem przyniesie dużo mizerniejsze efekty, niż głośne zawołanie zaklęcia.
Inną ważną zasadą, o której nie wolno zapomnieć, jest to, aby wyraźnie i zrozumiale mówić zaklęcie. Na pewno nie wyjdzie nam zaklęcie, przy którego rzucaniu sami nie jesteśmy pewni, czy mówimy Lumos czy też Ferula. Różdżka nie będzie się za nas domyślać, co naprawdę chcemy powiedzieć, i skutek może być bardzo kiepski.
Oprócz tego warto zawsze zwrócić uwagę na akcent. Zaklęcie źle wypowiedziane pod tym względem nigdy nie będzie równie dobre i skuteczne, jak to rzucone z akcentem położonym na odpowiednią sylabę. Akcentowaną sylabę szukamy wg zasad polskiej fonetyki i zapisujemy ją dużymi literami, np. zaklęcie - zaKLĘcie.
Ostatnią ważną uwagą jest to, aby nie być spiętym podczas rzucania zaklęcia i nie usztywniać szczęki. Należy się rozluźnić, by wypowiedzieć słowa zaklęcia jak najbardziej naturalnie.
Na koniec przyczyny i skutki źle rzuconego zaklęcia. Zaklęcie może być źle rzucone, jeśli praktykant nie dostosuje się do odpowiednich zasad, które obowiązuję przy rzucaniu zaklęcia. Inną ważną przyczyną będzie eksperymentowanie z formułkami zaklęć. Skutki są tragiczne dla obiektu, na którego jest rzucanego zaklęcie i dla praktykanta, który to, stara się rzucić dane zaklęcie. Przykładowo inny skutek, niż zamierzaliśmy, np. zamiast uniesienia przedmiotu, jego spalenie. Jeśli chodzi o praktykanta, to zaklęcie może wywołać na nim jakiś niechciany skutek, np. przetransmutować go w coś.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.racer.pun.pl www.aplikanciopole.pun.pl www.narutojutsu.pun.pl www.akwow.pun.pl www.goldenarmy.pun.pl