Xena Serentia

Opis forum


#1 2012-02-18 14:52:20

 Xena Serentia

Prefekt Naczelny

Skąd: AMS
Zarejestrowany: 2011-10-11
Posty: 51
Punktów :   

Zaklęcia klasa 2

Rozszerzenie podstawowego podzialu Zaklec.

zaklecia zwykle: pomocne, waleczne czy stale.
Zaklęcia niewybaczalne (Zaklęcia najsrożej karane przez czarodziejskie prawo)
Zaklęcia obrony przed czarną magią (Zaklęcia stosowane na stworzenia lub rośliny czarnomagiczne, w celu obrony przed nimi) Expecto Patronum, Riddikulus
Zaklęcia zwykłe (Są zaklęciami rutynowymi i stosowanymi przez czarodziejów na co dzień. Stąd bierze się także ich nazwa - zwykłe.
Takie zaklęcia są otwarte dla każdego zwykłego czarodzieja i każdy powinien je mniej więcej znać. Są one najpowszechniejsze i ich liczba sięga kilkuset (przy czym ta liczba wciąż rośnie!). Wyróżniamy trzy rodzaje zaklęć zwykłych)
- Stałe (Używane przez czarodziei od wieków. Do ich rzucenia nie trzeb mieć nawet różdżki, rzucamy je na jakiś przedmiot, który ma wykonać daną czynność) Nalej! Napisz! Zamieć!
- Pomocne (Są to te zaklęcia, które pomagają nam w życiu codziennym upraszczając je w miarę możliwości)
- Waleczne (Są to te zaklęcia, które pomagają nam w walce, pojedynku magicznym i są stosowane do obezwładniania przeciwnika. Służą też obronie w walce) Expelliarmus, Protego, Drętwota
- Czarnomagiczne (Zaklęcia te są zakazane, powodują negatywne skutki, tu, ból cielesny, ale nie tylko)
Morsmorde,Imperio, Mortaddin

Zaklecia OPCM (czyli takie, ktore sie nie dzieli).
Ochronne (Zaklęcia ochronne, to zaklęcia, które mają na celu zapewnić bezpieczeństwo danemu obiektowi)
Protego Mugoletum
Salvio Hexia
Zaklęcie Fideliusa, Protego Horriblisus, Cave Inimicum, Salvio Hexia

Transmutacyjne (Celem zaklęć transmutacyjnych w ogólnym stopniu jest zamiana czegoś w coś innego)
Feraverto, Duclifors, Draconifors, Aqua Ilusion, Pinepa, Piertotum Locomotor.

Pradawne (Zaklęcia te są bardzo potężne, ale już nie stosowany, ponieważ z biegiem czasu, wyszły z użycia)
Mortaddin, Mythal, Bloodbons

Przeciwzaklecia,
  - przeciwzaklecia cofajace,
  - uzdrawiajace,
  - do zaklec stalych.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat: Zaklęcia stałe.

Zaklęcia stale, to zaklecia, ktore stanowia rodzaj zaklec zwyklych, jak sobie przypomnimy...
zaraz obok zaklec walecznych i pomocnych, wg wspolczesnego (podstawowego) podzialu zaklec.
Te zaklecia w zasadzie poznajemy dopiero w HP5, gdy Nimfadora pomaga pakować się Potterowi.
Rzuca wtedy zaklecie, ktore zostalo wyrazone formulka: Pakuj!
Jak nietrudno sie domyslic - przedmioty, jakieś tam rzeczy... zaczely sie pakować.

Co nas moze zaskakiwac w tych zakleciach? Przede wszystkim sposob zapisu.
Generalnie jestesmy przyzwyczajeni do tego, ze zaklecia musza brzmiec w jakis niezwykly sposob... A tu proszę, jakgdyby rozkaz.
Oczywiscie Wy juz wiecie, ze zaklecia, to formulki slowne, ktorym sie przypisuje magiczna moc...
a że ktoś wpadl na taki pomysl, aby w zwykle rozkazy wpisac magiczna moc, to mamy zaklecia stale.
Oczywiscie to nie wszystko, poniewaz te zaklecia posiadaja swoje 4 cechy, ktore je charakteryzuja, nadaja jej wyjatkowosci na tle innych.

No i wlasnie sprobujemy je sobie wspolnie ustalic.
Te zaklęcia są wyrażone wykrzyknikiem.
Sa to czasowniki w trybie rozkazujacym,
zatem mozemy uzywac fachowego okreslenia i powiedziec, ze  sa wyrazone imperatywem czasownika.
Imperatyw, to rzecz jasna tryb rozkazujacy.

No i oczywiscie jest to prawda. Formulki typu: Pakuj!, Zamiataj!, itp. do oczywiscie rozkazy, magiczne rozkazy!
Tez poniekad we wstepie o tym powiedzialem.
Zatem mozemy wysnuc kolejny wniosek, ze te zaklecia sa rzucane na przedmioty,
by wykonywaly odpowiednia czynnosc.
zakleciami stalymi nie zmusimy  nic zyjacego, aby wykonywalo to, co chcemy, np. a żeby pies zaczal jesc, czy czlowiek spac.

Jezeli chcielibysmy czegos takiego dokonac, uzyjemy zaklecia niewybaczalnego zwanego Imperiusem.
Zaklecia stale do tego nie sluza. Tylko na przedmioty.

Kolejna cecha dot. odpowiedniego zastosowania tych zaklec.
Zatem musimy uzywac tych zaklec tak, aby byly one odpowiednio dostosowane do przedmiotu.
Stad kolejna cecha: sa stosowane na przedmioty, wyspecjalizowane  w pelieniu danej funkcji.
Czyli przykladowo mamy: Mieszaj! rzucamy na taki przedmiot, ktory wlasnie jest przeznaczony do mieszania..
Gdy spotykamy sie z formulka: Zamiataj! staramy sie rzucic na taki obiekt, ktory zamiata.
Warto tez wiedziec, ze zaklecia stale, to zaklecia najprostsze, znane czarodziejom.
Stad mozna wyroznic kolejna, wazna ceche: doswiadczony czarodziej nie potrzebuje rozdzki do rzucania tych zaklec.
Wazna cecha, bo zaklecia stale, to w zasadzie jedyne zaklecia, ktore mozna opanowac do tego stopnia, ze rozdzka jest zbedna.

OGÓŁEM CECHY:
1) Są wyrazone imperatywem czasownika, np. Mieszaj!
2) Są rzucane na materie nieozywiona, tzn. na przedmioty codziennego uzytku - na nic, co zyje!
3) Rzucamy je na przedmioty, ktore sa wyspecjalizowane w pelnieniu danej funkcji, czyli dopieramy formulke zaklecia do przedmiotu tak, aby ów przedmiot mogl spelnic zalozenie zaklecia.
4) Doswiadczony czarodziej nie poczebuje rozdzki do rzucania tych zaklec.

Cwiczenie dla Was.
Wiecie, jakie to sa zaklecia stale - znane ich cechy.
Wiecie, jakie formulki zaklec stalych (rozkazy), w zasadzie nie moga nimy byc.
Pamietamy tez, ze zaklecia piszemy z duzych liter.
Zatem, na pw. prosze mi wypisac jak najwiecej formulek zaklec stalych, w oparciu o zasady, ktore poznaliscie.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zwroccie uwage jakgdyby na 2 plaszczyzny tego mechanizmu.
Gdy wytworca przygotowywuje sie, i gdy faktycznie ja tworzy, tj. rozdzke.
Najpierw, udaje sie do zrodla magicznej krainy, zwanej Sekretis.
Tam, szuka pomyslu na nowa rozdzke - to wlasnie to zrodlo obdarowywuje wytworce nowym pomyslem.
Mowi sie, ze musi na nie rzucic specjalne zaklecie.
Gdy juz wie,  jaka rozdzke bedzie tworzyl, zwoluje do siebie najlepszych czarodziei,
aby pomogli mu odszukac najlepsze skladniki; drewno, rdzen.
Po otrzymaniu odpowiednich skladnikow, zamyka sie na pare dni w przepieknej komnacie.
Tam rozpoczyna tworzenie swojego dziela!
Zaczyna od wyrzezbienia drewna, tak aby przypominalo rozdzke.
Nastepnie, wewnatrz  tego pretendenta do rozdzki, umieszcza rdzen. Tez nie wiemy jak. Pamietalem kiedys jakie sa domysly, ale zapomnialem. :( XD
Nastepnie sa rzucana jakies tam proste zaklecia, aby nadac jej magicznych wlasciwosci...
Z kolei zanurza sie ja w magicznym proszku zwanym bene, i nastepuje 10dniowe suszenie.
Po uplywie tych 10dni, rozdzka jest suszona, a takze poddawana dzialaniu kolejnych zaklec - tym razem co raz to silniejszych.

Mozna jeszcze dopowiedziec, ze przechodzi spejcalne testy, aby faktycznie mogla zostac sprzedana,

i stac sie atrybutem przyszlego czarodzieja.
Proces tworzenia rozdzki wymaga niewyobrazalnej dokladnosci i kunsztu, poniewaz jeden blad... moze sie odbyc fatalnie w przyszlosci.

Jakich znacie wytworcow rozdzek? Tutaj w zasadzie 2 nazwiska.

* Gregorowicz
* Olivander.

I teraz szybko problematyka.
Olivander powiedzial, ze gdyby wiedzial, ze rozdzka Voldkiego bedzie czynic takie efekty, nigdy by jej nie sprzedal.

Dlaczego to zrobil?
No, przede wszystim nie wiedzial. A po drugie?
A po drugie ma obowiazek sprzedac rozdzke  osobie, ktora ja kupuje 1 raz.
Niestety, nie jestesmy w stanie przewidziec, kto bedzie czynil jakie rzeczy swoja rozdzka,
a sprzedanie jej, to obowiazek wytworcy/sprzedawcy.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.assassinsrom.pun.pl www.arsbellum.pun.pl www.azschorzow.pun.pl www.tibia-cheats.pun.pl www.digitalworlpl.pun.pl