Xena Serentia

Opis forum


  • Index
  •  » OpCM
  •  » Podręczniki - OnMS kl 3

#1 2011-10-12 14:54:33

 Xena Serentia

Prefekt Naczelny

Skąd: AMS
Zarejestrowany: 2011-10-11
Posty: 51
Punktów :   

Podręczniki - OnMS kl 3

Bazyliszek
Zwany również "Królem Węży". Wąż ten może osiągać olbrzymie rozmiary i żyć wiele setek lat. Rodzi sie z kurzego jajka podłożonego ropusze. Swoje ofiary uśmierca za pomocą jadowitych kłów, a także śmiertelnego spojrzenia - ten, w kim utkwi swoje ślepia pada trupem, a ten, kto nie spojrzy mu prosto w oczy (zobaczy go np. w wizjerze aparatu, w lusterku, w kałuży), zostanie spetryfikowany. Bazyliszek jest śmiertelnym wrogiem pająków, a on sam lęka sie jedynie piania koguta.

Wampiry - są to ludzie, którzy zostali przeklęci Klątwa wampira polega na życiu nieśmiertelnym kosztem krwi żyjących ludzi i innych istot żyjących są też nazwy, że wampir to po prostu żywy trup wampirem może się stać każdy, kto zostanie przez niego ugryziony. Wampiry żywią się Krwią ludzi, przez co zabijają ich lub też przemieniają w wampiry, nawet jeden wampir może stanowić poważne zagrożenie, dlatego powinno się zabić każdego wampira bez wyjątku, sposoby zabicia wampirów są różne zależy od gatunku, ale najpewniejsze metody uśmiercania wampira to kołek wbity w serce, wbić nóż z czystego srebra, odcięcie głowy, wyrwanie kłów, oblanie go wyciągiem z czosnku, i światło słoneczne. I każdy gatunek wampira się czymś różni nie tylko słabościami, ale np. elementami wyglądu, gatunków wampira jest Około 12. Nigdy nie patrzcie w oczy wampira przeciwnej płci, ponieważ niektóre gatunki wampirów mają moc psychiczną do zniewolenia, dlatego wiele wampirów i wampirzyc jest pociągających.  Jak was opętają to łatwo was dopadną. Głównymi wrogami wampirów są Aurorzy i Magiczni Łowcy, Klany wampirów uczą świeżo przemienionych jak korzystać ze swoich umiejętności do czynienia zła, dlatego każdy klan wampirów jest nielegalny.Uwaga: Gdybyście czuli, że jesteście w trakcie przemiany zróbcie sobie zastrzyk z wyciągu czosnkowego można go sporządzić wyciskając i rozdrabniając czosnek, po wykonaniu wstrzyknijcie sobie zastrzyk w miejsce ukąszenia a jak nie wiecie gdzie was ugryzł to wstrzyknijcie sobie w żyłe, zastrzyk trzeba wykonać w ciągu 72 godzin od momentu ukąszenia inaczej przemiana w wampira jest nieunikniona. A gdybyś już stali sie wampirami radze popełnić samobójstwo, bo i tak dopadną was Aurorzy lub Magiczni Łowcy.

Wilkołak - człowiek zamieniający się podczas pełni księżyca w coś między wilkiem a człowiekiem posiada on kły i jest owłosiony jak wilk. Można nim się urodzić lub zostać, kiedy ukąsi nas jakiś inny wilkołak - dlatego każdy jest niebezpieczny dla ludzi, ale za to nie stwarza zagrożenia dla zwierząt. Przemiana taka jest bardzo bolesna. Dlatego wilkołak kąsa wtedy sam siebie. Niedawno wynaleziono wyjątkowo złożony wywar tojadowy (jest bardzo gorzki, ale cukier niszczy jego moc), który wilkołak musi zażyć tydzień przed pełnią księżyca. Dzięki niemu wilkołak może zaszyć się w jakimś pokoju i nie stwarzając dla nikogo zagrożenia przeczekać metamorfozę. Niewielu czarodziejów potrafi ten eliksir uwarzyć. Wilkołaki żywią się surowym mięsem, najlepiej świeżym. Wilkołak różni się od wilka kilkoma drobnymi cechami np. pyskiem. Wilkołaka można zabić za pomocą dowolnego srebrnego ostrego przedmiotu a jeśli wilkołak dotknie srebro to go tylko poparzy, ale nie zabije. Niektórzy mugole, chociaż że nigdy go nie widzieli wierzą w jego istnienie, Niewiadomo jednak skąd się wziął wilkołak są, co do tego dwa twierdzenia jedno mówi że to zła klątwa stworzona przez jakiegoś czarnoksiężnika której nie można w żaden sposób zdjąć, drugie twierdzenie mówi że jest to przypadkowe złe zastosowanie animagii próby przemiany w wilka, Pierwsze wilkołaki zauważono we Francji w 1145r. Kiedy 1 z wilkołaków zaatakował małą wioskę Dijon, sposób na zabicie wilkołaka odkryto w 1150r. Kiedy nie jaki Michael de Lerin bogaty arystokracki czarodziej wziął i rzucił w wilkołaka sztylet zrobiony z czystego srebra i go zabił, Lecz mimo że odkryto jak zabić wilkołaki nie można było zapobiec rozszerzeniu ich na całym świecie dziś każdy może być wilkołakiem ale to nie jest żaden zaszczyt lecz klątwa dlatego wilkołaki to zagrożenie dla ludzi ponieważ nie tylko ich zabija ale również ci którzy zostali ugryzieni zostają przemienieni. Istnieją również różne Klany wilkołaków, których uczą jak można żyć będąc wilkołakiem są jednak jeszcze nielegalne Klany, które uczą jak okrutnie wykorzystywać swe umiejętności.


Wilkołaki mogą jawić się wpięciu różnych formach:

a) Antropomorficzne:
- Homid - forma ludzka, człowiek; postać, pod którą egzystuje większa część tradycyjnych wilkołaków;
- Glabro - w przypadkach dalszej przemiany, jest to forma wstępna,którą cechuje:znaczne powiększenie rozmiarów ciała i muskulatury,pojawienie sięnadmiernego owłosienia na całym ciele, upodobnienie paznokci dopazurów, zaostrzenie zębów, jak również zmiana koloru tęczówek oczui/lub źrenic;
- Crinos - wilkolud; cechuje się:wyprostowaną postawą i zazwyczaj poruszaniem się na dwóch tylnichkończynach, a także [przeważającymi]widocznymi ludzkimi elementamianatomicznymi (np. tors, pięć palców ułap, itp.); ogon może, choć niemusi, występować

b) Zoomorficzne:
- Hispo - jest to postać pośrednia pomiędzy wilkoludem a wilkiem;cechuje ją:czworonożna postawa, silne, przypominające jeszcze nieco ludzkiekończyny, zwłaszcza tylne, co sprawia, że cała sylwetka może,choć niemusi, być trochę pochylona w przód; wilkołak w tej formie jesto wieleszybszy od dwunożnego wilka, ale budowa jego ciała wciąż odróżnia go odnormalnego wilka;
- Lupus - końcowy etap przemianywilkołaczej, wiadomo jednak, że niekiedy zatrzymuje się ona na etapachwcześniejszych i na owych etapach pozostaje, lecz może być również tak,że dochodzenie dokońcowej formy przemiany może być uwarunkowanezaawansowaniem spenetrowania organizmu nosiciela przez wirus lubwynikać po prostu zdoświadczenia; wilkołak w tej formie nie powinienróżnić się niemalniczym od normalnego wilka, może za wyjątkiem niecowiększych niż naturalnie rozmiarów.

Dementorzy - to jedne z najbardziej obrzydliwych stworzeń. Lubią przebywać w najciemniejszych, najbardziej plugawych miejscach, rozkoszują się rozkładem i rozpaczą, wysysają spokój, nadzieję i szczęście ze wszystkich żywych istot wokół siebie. Nawet mugole wyczuwają ich obecność, chociaż ich nie widzą. Wystarczy zbliżyć się do dementora, a ginie nasze dobre samopoczucie, giną wszelkie możliwe wspomnienia. Dementor to pasożyt, który gdyby tylko mógł, wyssałby z ciebie wszystko co dobre, pozostawiając coś, co byłoby podobne do niego. Pozostawiłby w tobie tylko najgorsze wspomnienia z całego życia. Zostali oni obsadzeni w Azkabanie przez Bintrykusa Chaira.

Rysopis dementora:
- Sunie kilka centymetrów nad ziemią
- Jest przybrany w czarną szate(do pocałunku śmierci ją zdejmuje)
- Nie ma oczu
- W miejscu ust jest zywkła dziura
- Bije od niego przenikliwe zimno
- Gdy się zbliżymy czujemy się jakby z nas wywietrzało całe szczęście

Dementora można pokonać jednym sposobem, rzucić na niego zaklęcie Patronusa - "Expecto Patronum" - lecz jest ono bardzo trudne i niejednemu doświatczonemu czarodziejowi poprostu nie wychodzi. Ten kto spotka dementora, a nie potrafi rzucić Patronusa, powinnien ratować się ucieczką w miejsce jak najbardziej zaludanione przez czarodzieji.

Pocałunek dementora
Jest to wyssanie duszy człowieka przez dementora. Czyni on to, przytykając dziurę (którą można nazwać ustami), do ust człowieka. Gdy to zrobi dusza zostaje wyssana, co sprawia, że osoba staję się czymś w rodzaju rośliny. Żyje, lecz traci świadomość. Można to porównać do śpiączki, lecz takiej, z której nie można się obudzić.

Bogin - jest to widmo, które potrafi przybierać każdą postać, jaka w danym momencie uważa za najbardziej dla nas przerażająca - nikt nie wie jak bogin wygląda, kiedy jest sam. Kiedy ma sie z nim do czynienia najlepiej jest mięć towarzystwo - bogin nie wie wtedy, w jakiej postaci ma sie ukazać - to go wyprowadza z równowagi. Upiór ten lubi ciemne zamknięte przestrzenie - szafy, miejsca pod łóżkami, szafki pod zlewami, a nawet stare zegary ścienne. Zaklęcie, którym obezwladniamy bogina jest bardzo proste, ale wymaga pewnej siły wyobraźni, gdyż tym, co wykańcza bogina jest śmiech. Wystarczy podnieść różdżkę, wypowiedzieć zaklęcie - riddikulus - i w wyobraźni zamienić to, czego sie tak bardzo boimy na cos bardzo śmiesznego.

Duchy można podzielić na dobre i złe. Dobre to opiekuńcze dusze bliski zmarłych w najprzeróżniejszy sposób. Mówi się, że opiekują się bliskimi po śmierci, chroniąc ich przed innymi duchami, szczególnie złymi. Druga kategoria to złe duchy, czyli zjawy i upiory.

Zjawy i upiory nie stanowią jednej grupy. Ich jedyną wspólną cechą jest to, że kiedyś była to istota żywa a teraz powróciła na ten świat jako nie materialna istota. Zjawy charakteryzują się tym, że w większości za życia były kobietami. Tak zwane męskie zjawy są bardzo rzadko spotykane. Najczęściej męską zjawę można spotkać pod ruinami różnych zamków gdzie błądzi w poszukiwaniu ukochanej lub na dawnych polach wielkich bitw. Zjawy kobiece można podzielić na kilka typów: nieszczęśliwych kochanek, zdradzonych żon, zrozpaczonych matek i tym podobnych. Często można spotkać je w miejscach, w których ta osoba przebywała lub miejscach związanych uczuciowo. Oprócz męskich i żeńskich zjaw wyróżnić można błędne zjawy. Trudno rozpoznać, kim te osoby były za życia, zazwyczaj pojawiają się jako niematerialna mgła wszelakiego koloru, która swoim kształtem przypomina postać. Mogą również pojawić się jako korpus. Wtedy jedyną rzeczą, po której można rozpoznać, że ta osoba to zjawa są oczy. Oczy takiej zjawy są całkowicie czarne.

Upiory są najbardziej nieprzyjemna grupą wróconych do życia. Większość z nich to ludzie, którzy zostali powołani do życia bez własnej zgody, to duchy, które zatraciły spokój i muszą wypełniać wole swego pana. Niekiedy upiór gromadzi taką moc, że ucieka od pana zazwyczaj zabijając go. Takie upiory przemierzają świat w poszukiwaniu miejsca spoczynku i biada podróżnikowi, który spotka takie coś na swej drodze. Gdy upiór znajdzie już swoje miejsce - najczęściej są to bagna, opuszczone grobowce, kurhany itp. - osiada w takim miejscu szukając zapomnienia. Jednak to nie nadchodzi i upiór staje się coraz wredny i złośliwszy, lecz nie opuszcza swojego nowego lokum. Czeka tylko cierpliwie na zbłąkanego podróżnika, którego mógłby rozszarpać i choć odrobinę wyładować złość. Zwykle walka nie trwa długo a upiór popada w coraz większą rozpacz. Jeśli upiór "żyje" dostatecznie długo to po pewnym czasie może odzyskać część wspomnień swojego śmiertelnego życia. Zazwyczaj są to urywki wspomnień, które potęgują wściekłość upiora. Są to zazwyczaj takie rzeczy jak kobiety, dążenia do władzy czy bogactw. Na szczęście nie ma wielu upiorów na świecie, choć nikt nie wie ile ich będzie za kilka lat.

Troll - Istota o małym mózgu, którą rządzi instynkt samozachowawczy. Skóra jego pokryta jest śluzem oraz szarymi włoskami. Troll wydziera okropny fetor. W ręce dzierży maczugę - jego największa broń. Samce trolli żyją samotnie w łańcuchach górskich, a samice z młodymi w stadach liczących około 200 dorosłych trolli oraz 30 młodych trolli. Na pokonanie trolla jest jeden sposób. Grupa czarodziei musi naraz skierować przeciw trollowi zaklęcie obezwładniające "oblivatte".

Olbrzymy - Mają wyższy poziom inteligencji niż trolle, (poziom 4-letniego dziecka), jednak również są bardzo łatwe do przekupienia i dają się bezwiednie wykorzystywać. Olbrzymki nie są dobrymi matkami - nie są opiekuńcze. Olbrzymy jako gatunek nie przywiązują się do bliskich. Dorosłe olbrzymy mierzą od 20 stóp wysokości do 30. Nie ma zaklęcia pokonującego olbrzymy, jeżeli chce to zrobić jedna osoba. Potrzebna jest grupa czarodziejów podobnie jak przy trollach.

Wężousty Czarodziej, ale zazwyczaj czarnoksiężnik, który ma umiejętność rozmawiania językiem wężów. Jest to bardzo rzadki dar i jest to cecha, z której był znany Salazar Slytherin (jego przezwisko brzmiało "Wężowy Język", a wąż jest w godle Slytherinu). Tom Riddle odziedziczył tę zdolność po swoim sławnym przodku i dzięki temu mógł otworzyć Komnatę Tajemnic i uwolnić oraz kontrolować bazyliszka. Harry w przedziwny sposób również ma tą umiejętność, a przyczyną był atak Voldemorta na Potterów.

Znani wężouści:- Herpon Podły
- Marvolo Gaunt
- Morfin Gaunt
- Harry Potter
- Meropa Gaunt-Riddle
- Tom Marvolo Riddle (Lord Voldemort)
- Salazar Slytherin ("Wężowy Język")

SMOKI:

Chiński ogniomiot: Ten smok jest czerwony. Ogon tego smoka jak i ciało jest czarny. Jego ogon ma najeżone długie połyskujące jak mosiądz kolce.

Czarny Hebrydzki: jest dużo bardziej agresywny niż Zielony Pospolity Smok Walijski. Wymaga olbrzymiego terytorium( conajmniej 100 mil kwadratowych). Osiąga do 30 stóp długości, ma szorstkie łuski i błyszczące fioletowe oczy. Jego ogon zakończony jest szpikulcem w kształcie grotu strzały. Żywi się on drobną zwierzyną, chociaż czasem złapie dużego psa lub nawet bydło.

Krótkopyski szwedzki: angielska nazwa: Swedish Short-Snout. Jest koloru srebrno- niebieskiego, z długimi ostro zakończonymi rogami. Jest mniejszy od smoka Pospolitego. Ogień który wydobywa się z jego nozdrzy, ma piękny niebieski kolor i może spalić drzewo lub kości w kilka sekund. Smok ten ma na sumieniu więcej ludzi niż inne smoki ale trudno go za to chwalić, jeśli weźmie się pod uwagę, że mieszka w dzikich nie zamieszkałych terenach górzystych.

Japoński smok pospolity: smok jest największym na tamtym terenie spośród stworzeń pokrytych łuską. Ze łba przypomina wielbłąda, z rogów - jelenia, z oczu - zająca, z uszu - byka, z szyi - węża, z korpusu żabę, z łusek karpia, z pazurów - orła, z łap tygrysa. Ma 81 łusek, co jak 9 pomnożone przez 9 jest wyjątkowo szczęśliwą liczbą, jego głos przypomina dźwięk gongu. Jego oddech ma postać obłoczków, które czasem przemieniają się w deszcz, czasem zaś w ogień. Kocha piękne klejnoty i jadeit. Ubóstwia jaskółcze mięso, lęka się żelaza, rośliny mong, stonóg, liści Chluby Indii i jedwabiu ufarbowanego na pięć różnych barw. Pragnąc deszczu należy mu złożyć w ofierze jaskółkę, kiedy chce się powstrzymać powódź - żelazo, pobudzić go można za pomocą rośliny mong". Pomimo, że mieli z tych sympatycznych zwierząt wiele pożytku, Chińczycy - zdarzało się - wykorzystywali je w kuchni lub aptece. Ze smoka, który spadł do ogrodów pałacowych za panowania cesarza Ho, około roku 100 p.n.e., ugotowano wyjątkowo smaczną zupę, którą karmiono następnie samego władcę i jego ministrów.

Rogogon węgierski: jest to ogromny smok. Ciało ma pokryte czarną lśniącą łuską. Gdy jest zły, źrenice w jego oczach przybierają kształt kocich. Ma potężne skrzydła. Jego długi ogon jest zakończony ostrymi kolcami. Zieje ogniem.

Zielony Pospolity Smok Walijski: angielska nazwa: Common Welsh Green. Jest on koloru zielonego. Cały pokryty lśniącymi łuskami.

Jednorożec - jest pięknym zwierzęciem spotykanym w lasach północnej Europy. Jest to rogaty koń. Dorosłe jednorożce są śnieżnobiałe, młode zaś rodzą się złote i w miarę dorastania zmieniają maść na srebrną. Róg, krew i włosy jednorożca mają silne właściwości magiczne. Są tak szybkie, że bardzo trudno je złapać. Pierwotnie jednorożca nazywano osłem indyjskim, koniem indyjskim, wreszcie kartazoonem. W Polsce zwany był też niekiedy goworożcem. Biały jednorożec, postacią podobny do konia, z rogiem o uzdrawiającej mocy, ze względu na swoją siłę, odwagę i szybkość traktowany jest jak istota boska. Na grzbiecie posiada zwykle białą grzywę o długim włosiu. Jego róg, cudowna broń wyrastająca z czoła, czyni go niepokonanym. Spotykany w sztuce średniowiecznej i renesansowej jako symbol czystości i niewinności. Ze względu na swój róg jest także symbolem królewskiego wymiaru sprawiedliwości, ponieważ niszczył nim winowajców. Róg jednorożca stanowi antidotum na wszelkie trucizny i zarazy. Niektórzy ludzie próbowali zabić jednorożca (który nie umiera śmiercią naturalną, ale którego można zgładzić), by sprawdzić wiarygodność pierwszej części legendy "Krew niewinnego daje nieśmiertelność, jeśli jednak usta twoje dotkną choć kropli, staniesz się najpodlejsza istota na ziemi...". "Zabicie jednorożca jest potworną zbrodnią. Zdolny do niej jest tylko ktoś, kto nie ma nic do stracenia, a wszystko do zyskania. Krew jednorożca zapewni życie każdemu, kto ją wypije, nawet jeśli będzie cal od śmierci, ale za straszliwą cenę. Jeśli zabije coś niewinnego i bezbronnego, zostanie przeklęty i będzie wiódł nędzne życie, a właściwie pół - życie." Co się z owymi śmiałkami stało? Podobno dusze ich błąkają się po lasach, ostrzegając innych przed podobnymi zamiarami. Schwytać go można jedynie podstępem: potrzeba dziewicy, która pójdzie na spacer w miejsce, gdzie przebywa jednorożec. Gdy jednorożec ją spostrzeże, położy się i złożywszy jej głowę na kolanach, spokojnie zaśnie. Wtedy można go łatwo obezwładnić. Jednorożce mają doskonały słuch, doskonały węch, nadzwyczajny wzrok, są bardzo silne, dźwigają ogromne ciężary, mogą się raz dziennie teleportować a także umie uzdrawiać. Źrebaki jednorożca mają złotą sierść i srebrzystą krew. Po dwóch latach ich sierść przybiera srebrny kolor, a gdy osiąga dojrzałość płciową, stają się całkiem białe. Zamieszkują najczęściej lasy. Na pewno wiecie, że można było je spotkać w Zakazanym lesie. Są także na terenach dzikich równin, niskich gór i wzgórz. Spotyka się je najczęściej pojedynczo. Bardzo rzadko rodzinami i parami.

Dwurożec - niezwykle rzadko spotykane stworzenie magiczne. Jego rogi są bardzo cenne i bardzo trudno je kupić. Sproszkowanego rogu dwurożca używa się do przygotowywania silnych eliksirów, np. Eliksiru Wielosokowego;

Offline

 
  • Index
  •  » OpCM
  •  » Podręczniki - OnMS kl 3

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.racer.pun.pl www.aplikanciopole.pun.pl www.narutojutsu.pun.pl www.joka.pun.pl www.goldenarmy.pun.pl