Xena Serentia

Opis forum


#1 2011-10-12 07:48:18

 Xena Serentia

Prefekt Naczelny

Skąd: AMS
Zarejestrowany: 2011-10-11
Posty: 51
Punktów :   

Podręczniki - Wróżbiarstwo kl 1

Wróżenie (wróżbiarstwo, dywinacja) to zespół czynności związanych z próbami przepowiadania przyszłości za pomocą specjalnych technik i przedmiotów, jak i również interpretacji także sił nadnaturalnych.

Wróżbiarstwo jest dosyć problematyczną nauką, gdyż bez tzw. wewnętrznego oka nie jest się w stanie przewidzieć przyszłości. Wielu czarodziejów nie wierzy w umiejętności wróżbitów i ma ich za nawiedzonych oszustów. Niezależenie od tego jaki stosunek do dywinacji masz właśnie ty i czy posiadasz wewnętrzne oko, istnieją niektóre techniki, które pozwolą Ci na wyczytanie swojej najbliższej przyszłości. Każdego czeka jednak ciężka praca, by osiągnąć odpowiedni poziom wróżenia, więc postaraj się i stań się jednym z nas, a jeśli odnajdziesz wewnętrzne oko jednym z najlepszych wróżbitów świata czarodziejów.

Chcesz zostać wróżbitą? Poniżej znajdziesz kilka informacji o tym zajęciu jak i również o tym jakie obowiązki i odpowiedzialność się z nim łączą.

1. Przepowiadanie przyszłości jest bardzo odpowiedzialnym zajęciem, dlatego też jeśli nie jesteś przekonany nie porywaj się z motyką na słońce. Jeśli nie chcesz zgłębiać nauki tej dziedziny magii, nie masz na nią czasu bądź jej nie rozumiesz, również nie staraj się wróżyć, gdyż możesz coś źle zinterpretować i skrzywdzić niewinnego klienta swoją przepowiednią.
2. Dobry wróżbita nie ma prawa do ingerowania się w życie klienta. On przyszedł do Ciebie po poradę i tylko to możesz mu zaoferować!
3. Jeśli chcesz być wróżbitą, sprawdź czy jesteś człowiekiem cierpliwym. Powinieneś również być osoba tolerancyjną i otwartą na ludzi. Jeśli dodatkowo czujesz chęć pomocy innym, to dywinacja jest zajęciem dla Ciebie!
4. We wróżeniu pomogą Ci takie umiejętności jak: głos wewnętrzny, zainteresowanie duchowością i zdolności interpretatorskie.

Techniki wróżenia:
aeromancja (wróżenie ze stanu powietrza, chmur)
alektriomancja (wróżenie przy użyciu koguta)
alomancja (wróżenie za pomocą soli)
astragalomancja (wróżenie za pomocą kostek, kamyków lub kawałków drewna)
astrologia
chiromancja (czytanie z dłoni)
I Cing
kartomancja
keromancja (wróżenie z lanego wosku)
kleromancja (wróżenie za pomocą kości)
krystalomancja (wróżenie z kryształowej kuli, luster)
litomancja (wróżenie z kamieni szlachetnych)
numerologia (wróżenie oparte na symbolice cyfr)
ornitomancja (wróżenie z lotu ptaka)
stareomancja (przepowiadanie przyszłości z żywiołów)
tasenografia (wróżenie z fusów)
wróżenie z run i z ryżu w Tybecie.

Pytia: Żyła w starożytnej Grecji i była wyrocznią w Delfach. Swoje przepowiednie ogłaszała przez minimum 50-letnia kapłankę, która zwano Pytią. Pytia piła ze świętego źródła Kassotis, żuła liście laurowe i wygłaszała święte słowa wyroczni z wysokości swojego trójnogu. Czasami te przepowiednie były wygłaszane w formie heksametrycznej, zwykle jednak świątynni poeci układali je w poetycką całość.
Ten zwyczaj przestał być kultywowany podczas upadku państwa greckiego ale cesarstwo rzymskie wskrzesiło ten zwyczaj. Co pewien czas odżywają spekulacje nad tym, że Pytia wygłaszała swoje przepowiednie w dużej mierze przez wyziewy, które przepełniały świątynię. Jedynie mężczyźni, którzy przeszli przez szereg obrządków oczyszczających i po złożeniu przypisanych ofiar mogli radzić się wyroczni. Trud jednak się opłacał, gdyż mogli zadawać jej pytania z każdej dziedziny życia.
Słynne pytanie Chajrefona np. brzmiało: Kto jest najmądrzejszym człowiekiem w Grecji? Odpowiedź wyroczni brzmiała: Sokrates.

Mamir: Nordycki bóg mądrości o postaci olbrzyma. Zamieszkiwał pod Yggdrasilem (było to wiecznie zielone drzewo, którego gałęzie sięgały niebios, a korzenie – podziemnej krainy zmarłych), u Źródła Mimira (Mimirsbrunn), którego wody zawierały całą mądrość świata. Za możliwość napicia się wody mądrości aby stać się najmądrzejszym z bogów, Odyn ofiarował jedno swe oko.

Fineus: Syn Agenora, król miasta Salmydessos w Tracji, posiadał on dar przepowiadania przyszłości. Idaja była jego żoną, która oskarżyła niesłusznie synów Fineusa z jego pierwszego małżeństwa za zniewagę, za co Fineus kazał ich oślepić. Bogowie, chcąc ukarać go za ten czyn, zesłali Harpie, które porywały jedzenie ze stołu lub zanieczyszczały je zanim Fineus zdążył cokolwiek zjeść. Na szczęście Kalais i Zetes wybawili Fineusa od klątwy i śmierci głodowej.

Kalchas: Jeden z najsłynniejszych wieszczów greckich, towarzyszył wojskom w wyprawie przeciw Troi. Trafnie przepowiedział, że wojna trojańska potrwa dziesięć lat. Istniała przepowiednia, że Kalchas umrze, gdy spotka wieszcza mądrzejszego od siebie. Pokonany w sztuce wieszczenia przez Mopsosa, umarł ze zmartwienia. W Apulli znajdowała się świątynia poświęcona Kalchasowi, gdzie wyznawcy podczas snu uzyskiwali wyrok wyroczni.

Melampus: Był legendarnym wieszczem, prorokiem i wróżbitą greckim. Syn Amythaona i Idiomene. Jego dzieło dotyczące wróżenia z drgań członków przyniosło mu sławę (nic dziwnego!;d). Słowo Melampus znaczy czarnonogi. Legenda głosi, że gdy był mały jego uszy polizały węże, dlatego też rozumiał on mowę zwierząt. Przepowiadał i leczył, był założycielem rodu proroków Melampodynów. Swoje magiczne moce wykorzystywał dla swojego dobra i brata, Biasa. Jego małżonka Iphianassa urodziła mu pięcioro dzieci. Anthiphatesa, Mantiosa, Abasa, Pronoe i Manto.

Kasandra: (gr. Kassandre) – córka króla Troi Priama i jego żony Hekuby. Jej bliźniaczym bratem był Helenos. To właśnie Apollo, który był w niej zakochany dał jej dar przepowiadania przyszłości, jednakże Kasandra nie odwzajemniła jego miłości. Rozgoryczony rzucił na nią klątwę, sprawiając, że nikt nie wierzył w jej przepowiednie. Tragicznych ostrzeżeń Kasandry nie słuchał nikt z jej rodaków, dlatego też nie udało jej się zapobiec upadkowi Troi. Po zdobyciu miasta przez Achajów, została wywieziona do Myken jako branka króla Agamemnona. Także on nie wierzył jej przepowiedniom. Zginęła razem z nim, zamordowana przez żonę Agamemnona Klitajmestrę i jej kochanka Egista. Jej imię stało się synonimem złowróżbnej prorokini, wieszczącej nieszczęście.

Wróżenie za pomocą kości do gry
Posługiwanie się kośćmi przy wszelkiego rodzaju grach hazardowych sięga niepamiętnych czasów. W starożytnym Egipcie, klasycznej Grecji i w krajach Dalekiego Wschodu kostki z drewna, metalu, kości słoniowej czy szkła, o ścianach ponumerowanych od 1 do 6, były powszechnie stosowane nie tylko do gier, ale również jako sposób zasięgania porady. Za ich pośrednictwem odkryto, że zdarzenia przyszłe można przepowiadać, a koleje losu czynić jasnymi i oczywistymi.
Przygotowania w stylu tradycyjnym należą do najprostszych. Białą kredą rysuje się krąg na desce lub na stole, na którym wykonywane będą rzuty. Żadna kość, która upadnie bądź wytoczy się poza ten krąg, nie będzie brana pod uwagę, chyba że spadnie na podłogę – co wróży gwałtowne kłótnie.
Należy używać trzech kości i potrząsać nimi w kubku lewą ręką. Poniżej znajdują się interpretacje sum cyfr, jakie pojawia się na górnej ścianie wszystkich trzech kostek:

Trzy – czeka Cie szczęście, spełni się Twoje marzenie, albo nastąpi zdarzenie miłe i nieoczekiwane.
Cztery – rozczarowanie w zasięgu ręki.
Pięć – ktoś, kogo jeszcze nie znasz, przyniesie Ci szczęście.
Sześć – utracisz część swoich dóbr doczesnych, ale zanosi się na zysk w sprawach duchowych.
Siedem – złośliwy plotkarz miele ozorem; nie dbaj o to, oskarżenia są bezpodstawne.
Osiem – podążasz kursem, który jest zarówno niemądry, jak i niewłaściwy; bądź przygotowany na reprymendę i odpowiednio z niej skorzystaj.
Dziewięć – powodzenie w romansach; zadawnione kłótnie zakończą się pojednaniem.
Dziesięć – wielkie szczęście w rodzinie; krok do przodu w interesach.
Jedenaście – choroba kogoś, kogo znasz, która przez pewien czas może wywoływać zaniepokojenie.
Dwanaście – otrzymasz list, który będzie wymagał szybkiej decyzji, ale nie podejmuj działań bez zasięgnięcia rady przyjaciela.
Trzynaście – smutek, który przez dłuższy czas pozostanie bez pocieszenia.
Czternaście – nowy przyjaciel, który stanie Ci się bardzo drogi.
Piętnaście – niech sumienie będzie Ci przewodnikiem: nie angażuj się w sprawę, która, jak podejrzewasz, jest sprzeczna z prawem i niesłuszna.
Szesnaście – wkrótce masz wyruszyć w przyjemną i zyskowna podróż; nie pozwól, by cokolwiek opóźniło twoje plany.
Siedemnaście – obcy z zagranicy uczyni sugestię, która powinna Cię doprowadzić do przyszłych sukcesów.
Osiemnaście – wielkie powodzenie i szczęście, zysk pieniężny i awans zawodowy. To wszystko zmaterializuje się w bardzo bliskiej przyszłości.

Poniedziałki, a także dni, gdy atmosfera jest mocno naładowana siłami elektrycznymi, jak przy pogodzie zapowiadającej burzę, to zły czas na przepowiednie, bo wtedy znaki wróżebne są często nieobliczalne i niedokładne. Najlepsze możliwe warunki przychodzą ze spokojem wieczora, około dwóch godzin po zachodzie słońca. Przy potrząsaniu i rzucaniu należy zachować całkowite milczenie.
Jeżeli ta sama liczba, jakiejkolwiek wartości, pojawi się więcej niż jeden raz w trakcie zasięgania porady, oznacza to nadejście ważnych wiadomości. Rzut kośćmi w taki sposób, że jedna zatrzymuje się na wierzchu innej, to dla kobiety znak ostrzegawczy, zapowiadający kłamliwość jej wielbiciela; mężczyznom wróży konieczność zachowania wielkiej ostrożności.

Offline

 

#2 2014-06-15 18:05:03

Anita Xena

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-06-02
Posty: 1
Punktów :   

Re: Podręczniki - Wróżbiarstwo kl 1

Wróżbiarstwo jest nauką, przedmiotem, który zajmuje się badaniem przyszłości za pomocą technik takich jak np. fusy, karty.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wróżenie#T … .C5.BCenia

technika wróżbiarska -  sposób w jakim będziemy przewidywać przyszłość

zazwyczaj mają tę samą końcówkę a początek nazwy pochodzi z innego języka i jest związana z danym przedmiotem...którym wróżymy

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.hospicjumdladzieci.pun.pl www.priyanka.pun.pl www.acvstppbf.pun.pl www.ngelf-scripts.pun.pl www.narutofani.pun.pl